pühapäev, 15. juuni 2008

trennikaaslased!

ma tahtsin avaldada rõõmu, et mul on võimalus selles trennis areneda. Ja kuna ma kaldun uskuma juhuse puudumisse, siis usun, et pole juhus, et seal ringis just meie istusime!

Mulle eriti meeldis, et Merikese töölehed annavad võimaluse kirjalikult ennast väljendada. Kuna mingid teemaarengud juba pärast trenni peas koondusid, siis oli väga hea need ka kirjalikult vormistada- nö kahekordne mälu.

Panin tähele, et need omadused, mida ma oma lastele soovisin, olid need omadused, mida ma ka enda juures näha sooviksin ja milledega mul endal on probleeme olnud.

Ühtlasi olen rõõmus, et Janek otsustas ka trennis käima hakata- seltsis on segasem:)

Eliise (3.a): (keeldub panemast riidesse, kuigi õues on külm, samas tahab kaasa tulla)
"Ma tahan ainult sätendavaid pluuse, ma ei taha koledaid kampsuneid, mis ei sätenda"
Mina: "Aga miks see sulle oluline on?"
Eliise: "lihtsalt on. ma tahan ilusat rohelist pluusi"
Mina: "Aga miks see sulle oluline on?"
Eliise: " Siis on ilus"
Mina:" kas paneme siis sätendava pluusi, et sa saaksid ilus olla ja siis jope peale?"
Eliise: "jah!":)

Veelkord- ma olen väga rõõmus, et nii toredas seltskonnas saab olulisi asju arutada- see on väga teretulnud vaheldus (olen mitmeid kuid kogu vaba aja tegelenud ametnikega/poliitikutega/seaduse uurimistega/Lastehoiu Seltsi juhatusega).
Ju mul on vajadus suhelda turvalises keskkonnas.:)

Ilona

3 kommentaari:

vaiksed jutud ütles ...

Aitäh, Ilona, jagamast!

Mulle tundub teie dialoogi lugedes, et näe, jõudsitegi vastastikuse mõistmise ja koostöö ning üksteise vajadustega arvestamiseni! Mis Su sisetunne ütleb, kas see võis nii olla?

Samas soovitan, et teinekord võime inimest aidata endale lähemale jõuda, pakkudes ise variante välja, miks just see talle sel hetkel oluline võiks olla!

tervitan soojalt

Merike

vaiksed jutud ütles ...

Näiteks võib teinekord, kui vastaja ei ole üenduses sellega, miks see talle oluline on, küsimuse asemel:"Miks see Sulle oluline on?" proovida ise aimata, milliseid vajadusi teine püüab rahuldada.

Näiteks:
Ema: "Kas sa soovid säravaid pluuse, sest sa tahad ilus olla?"
Tütar:"jah, need paksud kapmsunid on nii koledad!"
Ema:"Ma kuulen, et Sa tahad ilus olla. Samas olen ma mures, kui Sa ilma soojade riieteta välja lähed, siis võid Sa haigeks külmetada. Kas sobib, et me paneme jope peale ja alla särava pluusi?"

(Siinkohal on oluline olla avatud, et selle pakkumise peale võidakse vastata nii "jah" kui "ei"! Ja "ei" annab meile võimaluse taas sügavamalt ühenduda nende vajadustega, mis "ei" taga võivad olla. EHk, millele teine (meile "ei" öeldes) "jah" ütleb!

Krista ütles ...

Pisut teemaväliselt üks täpsustus: kas järgmine trenn toimub samal ajal (18-20) ja samas kohas (Ehitaja 33)?
Tänud..