kolmapäev, 30. juuli 2008

Matkimine, III

Minu 4-aastane tütar matkib kõige rohkem ikka mind. See vist ongi kõige tavalisem ja loomulikum arengu osa, et matkitakse vanemaid. Samas on see hea peegel: ma kuulen ja näen, kuidas ma peaks ja ei peaks käituma. Eriti rakendab ta sellist emalikku käitumist oma noorema venna peal, matkides sõna-sõnalt ja täpselt intonatsiooni jälgides mind. Eriti puudutab see väikevennaga pahandamist.

Vahel saab nalja kah. Meil on muidu vist üsna intelligentne pere ja räägime korralikult jne, aga kui ikka väga kops üle maksa läheb, siis tuleb vahel nii mul kui ka mehel mõni vandesõna huulile küll. Ikka haruharva, aga piisavalt, et lapse tähelepanu köita. Nii oligi ühel ilusal suvepäeval juhtum, kus Riinu keset sulnist mänguhoogu äkki teatas: "Ma tahan pissile, kurat küll!" Endal siuke kulm-kortsus nägu peas. Ei enne ega pärast ole ta enam sellist sõnavara kasutanud. Eks me natuke rääkisime ka sellest temaga.
Eks ta on seda huvitavat sõnavara saanud ka oma teismelistelt poolvendadelt, kes sageli nii kenasti keelt hammaste taga ei hoia. Siukesed tavalised eesti poisid.

Mulle tundub ka, et see matkimine on neile lihtsalt huvitav.
Krista juhtumit ma küll kommenteerida ei oska, see tundub kuidagi karmim:)

1 kommentaar:

Krista ütles ...

"Eriti rakendab ta sellist emalikku käitumist oma noorema venna peal, matkides sõna-sõnalt ja täpselt intonatsiooni jälgides mind. Eriti puudutab see väikevennaga pahandamist."
Ehhee, meil tuleb seda ka aeg-ajalt ette, et mind matkitakse;) Tõepoolest, põnn on nagu peegel või lakmuspaber või misiganes:)